Strategia marketingowa vs jej implementacja
Być może masz już solidną strategię marketingową i wiesz, że przyniesie rezultaty, ale nadal istnieje wiele przeszkód na drodze do jej powodzenia. Jakie są najczęstsze bariery związane z wdrożeniem strategii marketingowej? Mając świadomość tych barier i problemów, łatwiej jest sobie z nimi poradzić. Ale najpierw wyjmij strategię z szuflady ;).
Komunikacja wewnętrzna w zmianie dot. mark
Rozumiemy się bez słów. Można i tak, ale nie zawsze jest to skuteczne 😕. Na ile sposobów możemy interpretować np. dołączony obrazek? W biznesie, za złą komunikacją i niezrozumieniem stoi utracony klient, a więc utracony przychód, czasem zła opinia, straty wizerunkowe itd. Ponieważ w Great MC zajmujemy się komunikacją marketingową i marką, skupmy się w tym miejscu na komunikacji w procesie zmiany dotyczącej marki.
O ochronie znaków towarowych – słodki przykład, gorzka pigułka
Delicja Szampańskie a Wedlove - skojarzenia i przyzwyczajenia kierują naszym wyborem intuicyjnie. Znaczy to dla właścicieli marek jedno: marka to znaczący kapitał firmy, trzeba jej pilnować i zapewnić stosowną ochronę w urzędzie ds. własności intelektualnej.
O ochronie znaków towarowych i dlaczego warto to robić
Markę można a nawet warto zastrzec. Najlepiej uzyskać ochronę dla znaku zanim zostanie on wprowadzony na rynek. To ważne żeby nie ryzykować konieczności jej zmiany po jakimś czasie, a tym samym uniknąć kosztów nie tylko wizerunkowych, ale i finansowych. My rekomendujemy tryb 6. etapowy. Brzmi nie tak skomplikowanie, a pozwala właścicielom spać spokojniej.
Brand promise, brand purpose, czyli jak marki walczą o pokój na świecie
W dzisiejszym świecie klienci szybko weryfikują, czy marka mówi prawdę, czy jest wiarygodna. Dlatego - nasza rada - określając swoją markę nie udajemy, nie tworzymy na siłę, tacy jesteśmy i tak działamy. Taka właśnie powinna być marka.
Specjalizacja czy wszechstronność, czyli rozważania, jak to lepiej być i pięknym, i mądrym, i bogatym. W każdej branży.
Różne refleksje, które wywołują prace nad pozycjonowaniem, przynoszą decyzje, które stają się drogowskazem w dalszych pracach marketingowych – o różnych gabarytach: od samego budowania oferty po odpowiednie teksty na stronie www, blogu, profilu Facebook’owym czy LinkedIn.