Przyszłość marketingu – o prognozach Gartnera okiem marketingowca-praktyka. Część II.
Do 2026 r. 60% dyrektorów marketingu będzie mierzyć się z wyzwaniem ochrony swoich marek przed nieprawdziwymi treściami rozpowszechnianymi przez GenAI. Autentyczność staje się bardzo ważnym aspektem komunikacji marki.
Przyszłość marketingu – o prognozach Gartnera okiem marketingowca-praktyka. Część I.
Prognozy Gartnera dla marketingu na 2024 i dalej, mocno pobudzają do refleksji. Jednak uświadomienie sobie twardych konsekwencji tej swoistej rewolucji, mimo wszystko zaskakuje poziomem intensywności. W artykule nasz osobisty komentarz do 3 z 5 prognozowanych przez Gartnera trendów.
Przyszłość marketingu w 2024 i dalej. 5 prognoz wg Gartnera.
Dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że GenAI bardzo mocno determinuje przyszłość, rewolucja trwa i jak każda nowość ma swoje dwie strony. Dziś dzielimy się z Wami skróconym info o trendach ogłoszonych dla marketingu na 2024 właśnie przez Gartnera.
Strategia marketingowa vs jej implementacja
Być może masz już solidną strategię marketingową i wiesz, że przyniesie rezultaty, ale nadal istnieje wiele przeszkód na drodze do jej powodzenia. Jakie są najczęstsze bariery związane z wdrożeniem strategii marketingowej? Mając świadomość tych barier i problemów, łatwiej jest sobie z nimi poradzić. Ale najpierw wyjmij strategię z szuflady ;).
Komunikacja wewnętrzna w zmianie dot. mark
Rozumiemy się bez słów. Można i tak, ale nie zawsze jest to skuteczne 😕. Na ile sposobów możemy interpretować np. dołączony obrazek? W biznesie, za złą komunikacją i niezrozumieniem stoi utracony klient, a więc utracony przychód, czasem zła opinia, straty wizerunkowe itd. Ponieważ w Great MC zajmujemy się komunikacją marketingową i marką, skupmy się w tym miejscu na komunikacji w procesie zmiany dotyczącej marki.
O ochronie znaków towarowych – słodki przykład, gorzka pigułka
Delicja Szampańskie a Wedlove - skojarzenia i przyzwyczajenia kierują naszym wyborem intuicyjnie. Znaczy to dla właścicieli marek jedno: marka to znaczący kapitał firmy, trzeba jej pilnować i zapewnić stosowną ochronę w urzędzie ds. własności intelektualnej.